You are here

Trenul Calugareni

 

Este cel mai vechi tren care a circulat pe caile ferate din Romania. Trenul “Calugareni” este alcatuit din 3 vagoane construite la Fabrica “Ashbury” din Mancester, Anglia, intre anii 1866-1869. Vagoanele au fost restaurate de “Calea Ferata a Statului, Bucuresti - Giurgiu”, in anul 1879, cand s-au adaugat suporturi pentru bagaje. Tot atunci a fost inlocuit postavul de la vagonul de clasa a I-a cu plus rosu, iar musamaua de la vagonul de clasa a II-a a fost schimbata cu postav verde. Ulterior, vagoanele au fost reconstruite in anii 1993-1994 la “Atelierele CFR Pascani”, iar in anul 2004 au fost restaurate la “Atelierele CFR Grivita”. Trenul “Calugareni” a circulat intre anii 1869-1918 pe calea ferata Bucuresti-Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferata din Principatele Unite.

Compunerea trenului “Calugareni”:

Vagonul A 101 - vagon de clasa a I-a, de culoare albastra. Capacitatea este de 12 locuri, organizate in trei compartimente, cu acces prin usi laterale, pe fiecare parte, fara colidor de trecere.

Vagonul B 231 - vagon de clasa a II-a, compartiment de culoare verde. Capacitatea acestui vagon este de 24 de locuri, in patru compartimente, cu acces prin laterale, fara colidor de trecere.

Vagonul C 511 - vagon clasa a III-a, de culoare brun inchis. Vagonul are o capacitate de 32 de locuri, pe banci de lemn, compartiment cu acces prin laterale, fara colidor de trecere.

Viteza de circulatie este de maxim 30 Km/h.

Trenul “Calugareni” este un tren de legenda, care in timpul Razboiului de Independenta (1977-1878) a transportat intre Bucuresti si Giurgiu elemente din: corpul 14 si 15 armata rus, diviziile de garda imperiale ruse. Tot cu acest tren au calatorit: regele Carol impreuna cu tarul Alexandru al II-lea, Marele Duce Nicolae si suita lor regala rusa.

Garnitura trenului “Calugareni” se afla remizata pe o linie din incinta Remizei CFR Mogosoaia intr-un hangar special amenajat, alaturi de “Trenul Prezidential al lui Nicolae Ceausescu” si “Trenul Regal”, destinat vagoanelor speciale, inconjurat de padure, asigurandu-i conditii optime de conservare, reducand la minim degradarea fizica a vagoanelor, fiind ferit de soare, ploaie si zapada. Remiza Speciala Mogosoaia este proprietatea SNCFR “CFR” SA fiind o unitate aparte care asigura paza si protectia locatiei.

Sursa: Societatea Feroviara de Tursism “S.F.T. – C.F.R.” S.A.

Un album cu fotografii ocazionat de acest articol poate fi vazut aici:  http://nini.qsl.ro/yo3ccc/Trenul%20Calugareni/index.html

Category: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer