You are here

Hobby Radio Expo – 17 iunie 2017, Kazanlak

Pe 27 februarie 2017 am fost instiintat (am primit un e-mail) de Vladimir Daskalov LZ1KZ cand o sa aibe loc intalnirea de anul acesta; Vladi LZ1KZ este organizatorul acestui eveniment, care anul acesta a ajuns la a XXVI-a editie. Imediat l-am anuntat si pe Lucian YO3IWZ, cu care am facut echipajul de anul trecut si am primit ceea ce asteptam, confirmarea de a face rezervarea la hotel, pentru a merge din nou toti patru (eu cu sotia si el cu sotia) la intalnirea radioamatorilor bulgari, care se tine in fiecare an in luna iunie in centru Bulgariei, in orasul Kazanlak.

Intalnirea din acest an a avut loc in al treilea week-end din luna iunie, adica, sambata 17 iunie.

Am pus totul la punct cu Lucian si Lucica (familia cu care trebuia sa mergem in acest mini-concediu) cu mult timp inainte. Periodic ne sunam, cand ne mai venea cate o idee, pentru ca asa este frumos. Nu lasi totul pe ultimul moment.

In discutiile pe care le-am avut cu Florin YO3VK si Cristi YO3FMU, vecini cu mine, i-am convins si pe ei ca sa mearga anul acesta la aceasta intalnire din Bulgaria. Si-au facut si ei rezervare din timp. Dar pentru ca trecuse ceva timp dupa ce am rezervat eu cele doua camere, iar hotelul Vesta la care ne cazam in fiecare an, are numai 12 camere, cand au incercat sa se cazeze alaturi de noi, toate camerele erau deja ocupate, asa ca au fost nevoiti sa se cazeze la Hotel Kazanlak. Asa cum facem de obicei, noi plecam cu doua zile mai devreme, asa ca joi, 15 iunie, la ora 9 s-a dat plecarea. In prealabil m-am intalnit cu Florin YO3VK care mi-a dat o statie portabila ca sa tinem legatura din mers. La cateva minute dupa ce am plecat, ne-am pierdut in traficul care era la aceea ora in Bucuresti. Prin statie am schimbat cateva cuvinte; fiind portabila si ne-avand o antena pe masina, zona de acoperire era foarte mica. In final, tot raul a fost spre bine, pentru ca mie oricum nu-mi place sa merg in coloana; in loc sa ma uit la cine este in fata masinii, la peisaj etc., sa trebuiasca sa ma uit tot timpul daca cealalta masina este in spatele meu. Cel mai bine este ca fiecare sa-si adapteze mersul la stilul lui de conducere. Si inca ceva, tinand cont de tehnologia existenta la ora actuala (GPS, telefon) chiar daca nu ai mai fost niciodata in zona respectiva nu trebuie sa ai pe cineva pe post de ghid, caci te descurci de unul singur, ceea ce s-a si intamplat.

Dupa ce am iesit din Bucuresti si pe masura ce ne indreptam catre Giurgiu, drumul era tot mai liber. Am ajuns la vama romaneasca, am trecut podul de peste Dunare si am trecut apoi de vama bulareasca; per total, am stat cam o jumatate de ora in vama, dupa care ne-am pus la drum. Am oprit intr-o benzinarie ca sa cumpar o vinieta (minimalna vinieta – din cate imi aduc aminte, este pentru 10 zile), dar mi-am cumparat si ceva dulciuri. Drumul liber si peisajul frumos ne-au incantat ca de obicei privirea. Dupa ora 13:30 am ajuns la destinatie, ne-am cazat si am iesit in oras ca sa luam masa de pranz.

La putin timp dupa, am fost sunat de Florin YO3VK si m-a intrebat daca am ajuns. I-am spus ca da si ca suntem la o terasa, pe o strada pietonala, la vreo suta de metri in fata hotelului unde sunt ei cazati. In cel mai scurt timp a aparut impreuna cu Vali (sotia lui) si cu Cristi YO3FMU. Dupa ce am terminat de mancat, am facut o mica plimbare prin oras, iar pe la ora 16 am mers la Casa de Cultura unde urma sa fie sambata intalnirea. Asa cum am banuit de la inceput, aici m-am intalnit cu Vladi LZ1KZ, care printre altele, mi-a spus ca la ora 18 sa venim la un restaurant din incinta Casei de Cultura unde ne vom intalni la o gustare si o bere. Bineinteles ca nu puteam rata o asemenea ocazie si uite asa, a trecut ziua de joi. Vineri, ne-am plimbat prin oras la greu, iar cand eram la o terasa si beam o bere Kamenita au aparut trei familii de radioamatori din Ramnicu Valcea, in frunte cu Dana YO7HKM. Dupa amiaza am trecut iar pe la casa de Cultura pentru a ne intalni cu diverse persoane, pentru ca acestia vin aici ca sa-si amenajeze standurile pentru a doua zi. Bineinteles ca iar ne-am intalnit cu Vladi LZ1KZ si printre altele mi-a spus ca la ora 21 sa vin la restaurantul Laguna ca sa mancam ceva. Ne-am dus acolo si am stat de vorba pana dupa orele 23.

Sambata dimineata, pe la ora 9 am mers repede la Casa de Cultura Arsenal, care este in fata hotelului unde ma cazez de fiecare data. Am mers sa vad talciocul si standurile din incinta cladirii pentru a face cat mai multe fotografii. M-am intalnit cu radioamatori romani din: Bucuresti, Ramnicu Valcea, Mioveni, Ploiesti, Targoviste etc. dar si multi radioamatori bulgari cu care ma cunosc de foarte multi ani. Dupa amiaza a tras o mica ploicica, dar asta nu ne-a stricat intalnirea.

Anul acesta am fost pentru a VIII-a oara, consecutiv, la aceasta intalnire. Nu-mi vine sa cred ca am reusit sa merg de atatea ori. Ce-mi pare rau, este faptul ca am ratat cele XVIII intalniri anterioare la care nu am participat; anul acesta s-a tinut cea de-a XXVI-a editie.