Construcția Halelor centrale Obor a început în octombrie 1936 după proiectul arhitecților Octav Doicescu, Ion Fonescu și Dan Iovănescu, execuția aparținând antreprizei ing. S. Neicu și uzinelor Reșita. După demisia lui Octav Doicescu, lucrarea a fost preluată de arh. Horia Creangă.
Proiectul final al clădirii ce adăpostea Halele Obor aparține arhitecților români Horia Creangă și Haralamb Georgescu, încadrându-se stilistic în modernism. Demararea construcției a avut loc în anul 1936, aplicându-se o soluție constructivă tehnică originală: structura era din oțel sudat învelit cu beton poros, fundațiile erau din beton iar scheletul de oțel.
Lângă șantierul Halelor Centrale Obor a fost deschisă în 1938 Piața agroalimentară Obor.
Horia Creangă a proiectat hala cu un volum unic 280x150m și înălțimea de 16,4 m. În septembrie 1941, după montarea scheletului metalic, lucrările au fost sistate din lipsă de fonduri, dar au fost reluate în anul 1942 cu câteva modificări față de proiectul original, hala fiind redusă la 159x70m. Construcția a fost inaugurată în 1950.
Clădirea se afla pe Lista Monumentelor Istorice din 2004, cu cod LMI B-II-m-B-19947, purtând titulatura „Halele Centrale Obor”.
Sursa: Wikipedia
Am ramas foarte mirat cand am trecut prin parculetul din dreapta cladirii si am observat ca sina de tren care venea catre hala, inca se mai pastraza, in perimetrul parculetului si se poate observa in ultimele doua fotografii din album.
Primele 4 fotografii din album reprezinta:
1. articol din ziarul Scanteia din 24 aprilie 1950
2. articol din ziarul Scanteia din 26 aprilie 1952
3. articol din ziarul Scanteia din 18 noiembrie 1952
4. fotografie cu Hala Obor in 1953
Un album cu fotografii ocazionat de acest subiect poate fi vazut aici: http://nini.qsl.ro/yo3ccc/
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer