You are here

Simpozion National YO Targu Jiu, 5 – 8 septembrie 2019

Am avut o mare bucurie cand am aflat locul si data unde se va desfasura simpozionul national al radioamatorilor YO din aceest an. M-am bucurat ca s-a revenit la Targu Jiu dupa 10 ani, timp in care nu am mai trecut pe acolo, dar nici inainte de 2009, cand am fost la simpozionul anterior organizat tot aici.

Si, pentru ca a devenit o traditie, m-am dus mai devreme cu doua zile, fata de ceilalti participanti, ca sa pot sa vizitez orasul, sa merg pe strazi si sa fac cat mai multe fotografii care sa-mi ramana ca amintire de la aceeste frumoase intalniri cu prietenii. In consecinta, m-am dus cu aproape doua saptamani in avans la agentia CFR din cartier si mi-am luat bilete la tren dus-intors; am plecat cu trenul din Gara de Nord din Bucuresti, marti, 3 septembrie, la ora 8:43 si am ajuns la Targu Jiu la ora 15 cu o jumatate de ora intarziere. Din fata garii am luat un autobuz, doua statii si am mers la Hotel Gorj unde imi facusem de asemenea rezervare din timp; am fost al X-lea pe lista cu cei inscrisi. Mi-am lasat bagajele si am plecat cu sotia ca sa ne plimbam si sa luam masa de pranz; evident ca nu puteam sa ratez o bere rece pe o asemenea vreme calduroasa de vara, dar si o cafea. Miercuri, 4 septembrie, am batut strazile la greu, prin locuri si strazi pe unde numai fusesem in urma cu 10 ani. Mergeam cu sotia, ne opream sa mancam, sa bem o bere si o cafea, dupa care continuam calatoria. Si uite asa, a trecut si ziua de miercuri. Pe 5 septembrie, pe la ora pranzului, am fost sunat de Costica YO3CCB care mi-a comunicat ca sa afla in tren, in drum spre Targu Jiu, impreuna cu sotia si George YO3CUL. Le-am spus cum se poate ajunge la hotel, iar dupa ce se “debaraseaza” de bagaje, sa ma sune la telefon ca sa le spun unde ne putem intalni ca sa mai stam de vorba la o bere si o cafea. Fata de 2009 cand am batut la pas zona, acum am observat ca mai multe strazi nu mai puteau traversa zona pietonala; asa era si strada din fata hotelului Gorj; se mai putea circula cu masina numai pana la hotel, mai departe strada este blocata si a devenit inclusa in aleea pietonala. Mi-a placut ca aceea zona pietonala este intretinuta, sunt multe banci, iarba, flori. De asemenea, sunt multe magazine si terase. Cum am fost sunat de Costica YO3CCB, i-am transmis unde ma aflam eu si sotia – la vreo 200 de metri distanta fata de hotel – si in scurt timp a venit si el cu sotia si George YO3CUL. Urmatoarea familie care a venit a fost Adrian YO3APJ cu sotia. Au urmat alte plimbari prin oras. Ziua urmatoare, pe 6 septembrie, am avut o mare supriza ca sa merg si sa vizitez “Parc Insulita”, care este pe o insula in apa Jiului. Am ajuns acolo la indicatiile lui Costica YO3CCB care era deja acolo cu sotia si Gigi YO3CUL. Pe insula mai este si un strand. La plecare Costica YO3CCB mi-a aratat ce scria pe o placuta de pe podul care face legatura intre insula si tarm, “1896 – Paris”. Ajuns la Hotel Gorj am avut placuta supriza ca sa ma intalnesc cu foarte multi radioamatori care au venit la simpozion; unii venisera de joi, 5 septembrie, cu o zi mai devreme, dar eu fiind prin oras si venind tarziu la hotel, nu i-am intalnit. Au urmat alte “plimbari” pe la terasele de pe langa hotel impreuna cu mai multe grupuri de radioamatori. La rugamintea lui Adrian YO3APJ, pe la ora 14, am mers cu masina lui la vreo 10 Km in afara orasului pana intr-o comuna (nu-i mai retin numele), in dreptul unui magazin alimentar unde a facut la dreapta, a mers prin comuna 1,5 Km pana la numarul 266 unde iar a facut la dreapta; a mai mers printre niste curti si a luat-o pe un drum de pamant de unde am inceput sa mergem printr-o padure, unde deja erau instalate mai multe antene si statii de emisie; asa a mers pana a gasit un loc unde sa se “cazeze” si el. A urmat instalarea antenei si toate cele necesare inceperii concursului QRP, mai intai in telegrafie (CW) si apoi in fonie (SSB).

Cat timp a tinut concursul am mers la inca doua locatii ca sa fac fotografii; una aflata un pic mai sus ca inaltime fata de Adrian YO3APJ si alta un pic mai jos. As fi mers la toate, caci nu erau la foarte mare distanta, dar era foarte cald si in plus, drumul era plin de praf, asa dupa cum am mai spus, fiind drum de pamant. Cand ne-am intors si am ajuns la hotel a trebuit sa-mi spal pantofii si sa-i fac din nou cu crema, asa de mult praf aveam pe ei. Hi! Chiar daca Adrian YO3APJ statea la umbra pomilor, nu erau prea mari pomii si nu aveau nici o coroana prea mare, asa ca si acolo era mai cald in comparatie cu locul de unde lucra Mihai YO7BEM. La plecare catre “QRP contest” am uitat ca sa-mi iau o sticla cu apa la mine, dar noroc ca concursul nu a tinut prea mult. Cand s-a terminat concursul am strans “catrafusele” si ne-am intors la hotel, unde iar a urmat o serie de plimbari pentru “racorire” si masa de seara. Sambata dimineata m-am deplasat la locul unde s-a desfasurarat “Talciocul” si “Concursului de creatie tehnica” pentru a face cat mai multe fotografii; partea buna a fost, ca locul de desfasurare a fost in incinta hotelului, in partea laterala stanga, la etajul 1. Si aici am avut placuta surpriza ca sa ma intalnesc cu o multime de prieteni; pe unii nu-i mai vazusem de foarte mult timp. Asa cum este obiceiul, sambata seara, a fost masa festiva si decernarea premiilor: diplome, cupe si medalii. A fost “bufet suedez” si fiecare s-a servit cu ce a dorit si bineinteles ca, a urmat o nelipsita partida de dans. Duminica dimineata, in proportie de 99 la suta dintre participantii la simpozion, s-au retras fiecare pe la casele lor. Eu, nu. Am mai facut o plimbare prin oras si apoi am mers la gara impreuna cu sotia si Adam YO8BIG, unde ne astepta trenul care a plecat din gara la ora 15:05 si cu care am ajuns dupa ora 21 in Gara de Nord din Bucuresti, de unde am luat metroul si m-am dus acasa. Si de aceeasta data a fost o “experienta” placuta ca sa ma reintalnesc cu prietenii cu care altfel nu m-as intalni, dar de a mai si vizita cate ceva ce nu am mai vazut de foarte multi ani (in cazul de fata dupa 10 ani) sau ceva ce nu am mai vazut niciodata. Mii de multumiri organizatorilor si abia astept sa aflu vestea cea mare, unde ne vedem la anul cu ocazia urmatorului simpozion.

Albumul cu fotografii “Sosirea particpantilor - 06.09.2019” poate fi vazut aici:

Albumul cu fotografii “Iesirile cu prietenii la o bere” poate fi vazut aici:

Albumul cu fotografii “Concurs QRP - 06.09.2019” poate fi vazut aici:

Albumul cu fotografii “Talcioc si Concurs de creatie tehnica - 07.09.2019” poate fi vazut aici: