Vineri 30 Noiembrie 2012 am primit invitatia de a aprticipa la acest eveniment aniversar. Imediat am intrat in “priza” deoarece nu vroiam sa scap o asemenea ocazie, ce trenuri am catre Petrosani si retur, unde ma cazez si cate si mai cate se invesc in asemenea ocazii. Dupa ce am studiat “mersul trenurilor” am optat pentru trenul care pleaca din Bucuresti (Duminica 2 Decembrie 2012) la 17:45 si ajunge la Petrosani la 23:49. Am pus mana pe telefon si l-am intrebat pe prietenul meu nenea Misa YO2UW unde as putea sa ma cazez, necunoscand orasul Petrosani. Dupa ce a aflat despre ce este vorba, imediat am primit urmatorul raspuns: “Daca nu vii sa stai la mine, nu te mai recunosc de prieten!”
Degeaba am incercat sa-i explic ca nu vreau sa stau pe capul dansului sa-l deranjez, ca nu am scos-o la capat. Cand mai aveam circa o jumatate de ora pana la destinatie, conform intelegerii l-am sunat pe nenea Misa care mi-a spus ca vine sa ma astepte in capatul pasarelei, explicandu-mi cum sa ajung acolo. Cand am ajuns in punctul stabilit bura, dar nu era nevoie de umbrela, iar nenea Misa ma astepta la locul de intalnire. Pentru ca locuia foarte aproape de gara, am ajuns la dansul acasa, in cateva minute, unde ne astepta sotia dansului. Au urmar discutii la o tuica, pana pe la ora 3 la ziua. Luni de dimineata m-am sculat devreme, m-am uitat pe geam ca sa vad starea vremii, nu mai ploua, era innorat dar nu era prea frig si am plecat catre Primaria Municipiului Petrosani.
Program eveniment
10.00 - 11.30 Deschiderea evenimentului
Sala de marmură a Primăriei Petroșani
10.00 – 10.30 - Vorbitori :
Dan Horaţiu BUZATU – Secretar de Stat - MTI
Mircea-Ioan MOLOȚ - Președinte Consiliu Județean Hunedoara
Florin-Tiberiu IACOB - RIDZI - Primar Municipiul Petroșani
Constantin ZAHARIA – Director General – CFR Marfă
Dionisie – Daniel ARDELEAN - Director General - CENAFER
10.30 - 10.50 – Prezentare documentar “Calea ferată şi exploatarea cărbunilor în Valea Jiului. Istoricul Depoului Petroșani.”
10.50 – 11.00 – Serbare “Trenulețul CFR” - Școala Gimnazială “I.G.Duca” Petroșani
11.00 – 11.30 - Acordare distincții (instructori, mecanici, maiștri, meseriaşi, șefi depou)
Moderator: Dan Horaţiu BUZATU – Secretar de Stat MTI
Luări de cuvânt din partea celor care primesc distinctii
11.30 – 11.45 - Vizitare expoziție machete și diorame feroviare - foaierul sălii de marmură
Moderator – Mircea DOROBANȚU – Directorul Muzeului CFR
11.45 - 12.00 Deplasare la Preparația Petrila
12.00 – 12.10 Îmbarcarea în TRENUL REGAL
12.10 – 12.25 Deplasare cu TRENUL REGAL, Preparația Petrila – Depoul Petroșani
12.25 – 13.05 Vizitarea Depoului Petroșani – coordonează Ioan CRĂCIUNESCU – şef depou
Statuia mecanicului de locomotivă – autor Alexandru TRĂSNEA
Dezvelirea plăcii aniversare; sfinţire şi slujbă de pomenire a foştilor angajaţi ai depoului, trecuţi în nefiinţă – sobor de preoţi
Vizitare locului de efectuare a procesului tehnologic al locomotivelor cu abur – (locul de reparare – întreținere spălare –placa turnantă – alimentare cu cărbune și CLU) - Lucian CRIȘAN
Vizitarea expoziției cu lucrări de artă (pictură și scluptură) - Constantin CÎMPEANU
Relansarea de carte – “Căile ferate din Banat – un simbol în pericol“ - autor Valentin IVĂNESCU
13.05 – 13.15 Vizitarea Castelului de apă al depoului. Ridicarea drapelului României și intonarea Imnului de Stat – fanfara pensionarilor din Municipiul Petroșani
13.15 – 13.30 Deplasare cu TRENUL REGAL Depoul Petroșani - Stația CFR Petroșani
13.30 - 13.45 Inaugurarea punctului de expunere muzeistic – locomotiva cu abur 40D005
13.30 – 18.00 Vizitarea TRENULUI REGAL – de către cetăţenii interesaţi.
Dupa terminarea programului am venit acasa la nenea Misa unde iar ne-am pus pe povestit la o cutie de bere de data asta, dar am si realizat cateva legaturi radio cu cativa prieteni din tara. Marti de dimineata, era soare, cer senin si se incalzise vremea. Vremea era total diferita de ceea ce fusese pana atunci. Am baut cafeaua de dimineata si am plecat repede la gara sa nu scap “Trenul Regal” cu care urma sa facem o calatorie pe Valea Jiului. Trenul s-a oprit in fiecare statie, a venit primarul din localitatea respectiva, s-a semnat in “Cartea de onoare” a trenului, s-au facut fotografii. Cand am ajuns la Lupeni, punctul de la care trebuia sa ne intoarcem, am facut socoteala ca nu aveam cum sa mai ajung in timp util la Petrosani ca sa mai prind trenul de 14:36 catre Bucuresti. Norocul meu a fost ca m-au luat cu ei cu masina, o echipa dintr-o televiziune locala, care m-au adus in timp record la Petrosani. In prealabil l-am sunat pe nenea Misa ca sa-mi aduca geanta la capatul pasarelei. Cum ne-am intalnit, am recuperat geanta, mi-am luat picioarele la spinare si am traversat pasarela in timp record; cred ca nici acceleratul nu m-ar fi prins din urma. Trenul era deja tras la peron, am cumparat biletul, m-am suit in tren, m-am asezat pe scaun si dupa o jumatate de minut a plecat din gara. A fost o experienta unica in felul ei. A fost foarte obositor, dar a meritat. Vreau sa le aduc multumiri si pe aceasta cale lui nenea Misa si sotiei sale care au fost niste gazde exemplare. De asemenea le multumesc organizatorilor acestui eveniment ca mi-au creeat posibilitatea de a fi alaturi de ei la aceasta aniversare.
Doua albume cu fotografii ocazionate de acest subiect pot fi vazute aici:
Mai multe amanunte despre “Trenul Regal” se gasesc aici:
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer