You are here

PRIN REVERIE LA LIMITA HAOSULUI

În cadrul evenimentelor dedicate programului „Moștenirea culturală germană din România”, Casa de Cultură “Friedrich Schiller” și Primăria Municipiului București au organizat joi, 24 octombrie 2019, ora 18.30, evenimentul intitulat „PRIN REVERIE LA LIMITA HAOSULUI”, organizat cu prilejul vernisajului expoziției de pictură și a lansării albumului artistului plastic Eduard Duldner, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și membru al Forumului Democrat al Germanilor din București.

Macheta artistică: Eduard Duldner; traducere română-germană: dr. Klaus Fabritius, Michael Duldner, Daniel Lindemann.

Manifestarea este realizată în parteneriat cu F.D.G.R., Forumul Regional-Regiunea Extracarpatică și Forumul Democrat al Germanilor din București.

Acest album a fost editat de Forumul Democrat al Germanilor din România-Regiunea Extracarpatică, cu sprijinul Departamentului pentru Relații Interetnice din cadrul Guvernului României.

Au prezentat:

Dr. Doina PĂULEANU, director, Muzeul de Artă, Constanța

Eduard DULDNER, artist plastic

Au participat:

Dr. Klaus FABRITIUS, Președintele F.D.G.R., Forumul Regional-Regiunea Extracarpatică

Ilustrația muzicală: Duo Pianistic Ana BOLDEA și Marius BOLDEA

Coordonatorul evenimentului: Aurora FABRITIUS

„Am ales pictura, căci îmi era la fel de vitală ca aerul. Mi s-a părut o fereastră prin care pot să-mi găsesc scăparea într-o altă lume”. (Marc CHAGALL)

„Albumul cuprinde lucrări pe care le-am realizat de-a lungul a peste 20 de ani: câteva de început (pictură și grafică și patru serii de lucrări cu teme adiacente (grafică, pictură, tehnică mixtă, însoțite de câteva comentarii explicatve privind conținutul lor conceptual. Ideile prezentate succint în aceste comentarii nu au constituit o sursă de inspirație ci, mai degrabă, reprezintă o analogie, ulterior formulată, a conținutului stărilor de inspirație intuitvă situate dincolo de cuvinte, care au condus la realizarea lucrărilor, cu preocupări și teorii mai mult sau mai puțin recente din domeniul științei și culturii umaniste. Am făcut apel la acestea din dorința de a propune privitorului un punct de sprijin de la care s-ar putea porni în vizionarea lucrărilor prezentate în acest album. […] Motivul declanșator al lucrărilor este orașul modern – simbolul unui colaj universal, în continuă mișcare și metamorfoză, cu ritmurile, sincopele sale și decupajele neîncetate pe care acestea le operează în țesătura continuității vizuale, împrăștiind în toate sensurile culori și informații. Arhitectura, construcție a omului, cadru și scenă a existenței umane în genere reprezentată ca o realitate cu efect de constrângere – linii late, negre, fâșii brune, rețea care scandează ritmic planul extins – este transfigurată – pete colorate în formă de dreptunghi, delimitând teritoriul clădirilor, al zonelor diferite – până la iluzia unei realități arhitectonice – plutire a formelor arhitecturale, ritmica și dinamica unor mișcări dreptunghiulare ascendente sau procesul curgerii lor orizontale”. (Eduard DULDNER)

„Eduard Duldner caută în formele, faptele și energiile vieții cotidiene, geometria lor secretă, dar și capacitatea lor de a compune, sublima, un model care poate fi extins, chiar generalizat. În acest sens, artistul funcționează de la început cu reduceri: culorile sunt necesare în măsura în care, repetitive și într-o cheie simbolică, sunt capabile să transmită relații spațiale și vectori de comunicare. Din acest motiv intensitatea lor trebuie să fie egală, evitând edulcorația, modularea, efectul perspectvei, în încercarea de a ascunde (fără succes imediată creativitatea și entuziasmul creativ al autorului.

Lucrarea «Geometrie și forme emergente» asamblaj lemn acrilic evidențiază calitatea materialelor și a tehnicilor folosite, gestul artistului are amplitudine, vigoare și siguranță, elementele prezentate au o aparență variabilă, ascendență, albul suportului valorifică dinamica și zonele concentrate de ocru și negru, fragmente ale unui text ermetic ar putea face accesibile atât drumul ascuns, cât și căile de a merge mai departe. «Transformări afine», o lucrare cu dimensiuni, materiale și tehnică similare, este parte a aceleiași abordări plastice, vizând oportunități de a explora, analiza, recompune și sugera noi căi ale lumii vizibile”. (Doina PĂULEANU – Catalogul de prezentare a Galeriei Senso la Contemporary Art Ruhr (CAR) – Essen, octombrie 2015)

Evenimentul s-a desfășurat în limba română.

Sursa: Casa de Cultură “Friedrich Schiller”

Un album cu fotografii ocazionat de acest subiect poate fi văzut aici: http://nini.qsl.ro/yo3ccc/PRIN%20REVERIE%20LA%20LIMITA%20HAOSULUI/index.htm

Category: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer