Istoria mașinilor Wartburg începe în 1896, anul înființării fabricii de autovehicule din Eisenach, care producea biciclete și vehicule cu motor. Primul automobil, prezentat la salonul auto Düsseldorf în 1898, nu a fost remarcat.
Conducerea fabricii a luat legătura cu francezul Decauville, din această colaborare apărând marca Wartburg. Colaborarea a durat până în 1904, când fabrica de la Eisenach a hotărât stoparea ei. Atunci a început perioada Dixi, potrivit site-ului istoricauto.ro. Caroseria era fixată pe un cadru din oțel, iar motorul avea 8,5 CP.
Din perioada celui de-al Doilea Război Mondial până în 1952, numele companiei a fost Eisenacher Maschinen und Fahrzeugfabrik (între 1945-1946), apoi Sowjetische AG Maschinenbau Awtowelo, Werk BMW Eisenach. Producția se baza pe producerea modelelor BMW dinainte de război. După 1952, numele fabricii a fost schimbat în EMW, iar sigla a devenit o cruce alb-roșie. Până în martie 1953, au fost produse 22.249 de automobile model 340, iar apoi, timp de doi ani, producția a încetat, precizează site-ul amintit.
La sfârșitul anului 1955, s-a renunțat la modelele vechi și, din ianuarie 1956, a început producția modelului Wartburg. Acesta avea ampatament mărit, interior spațios, 4 uși, zgomot redus, sistem de încălzire îmbunătățit. După doi ani, pe lângă modelul 311, a apărut versiunea De Luxe și mai multe variante de caroserie: cabriolet cu 2 locuri, break cu 3 uși, break cu 5 uși (Camping), coupé 2+2 și un model sport (313).
Motorul pentru De Luxe și Camping avea 900 cmc și 37 CP, iar celelalte variante erau echipate cu motor de 50 CP. În 1958, cutia de viteze cu 2 trepte a fost înlocuită cu una cu 4 trepte. Motorul a cunoscut mereu îmbunătățiri, ajungând la 40 CP, apoi, în 1962, la 45 CP.
La sfârșitul anilor '50, producția fabricii era de 25.000 de autovehicule, iar în 1963 a ajuns la 30.000, conform istoricauto.ro.
În iulie 1964 a apărut varianta 312-1, iar în iulie 1966 — modelul 353, care s-a produs peste 20 de ani. Ulterior a apărut și varianta break, numită Tourist. În 1974, modelul 353W a fost expus la Leipzig Autumn Fair, echipat cu un motor de 50 CP. Modelul 353 a atins, în 1985, producție de un milion de autovehicule.
Ultimul model Wartburg, 353, cu motor de 54CP, a început să fie produs în 1988 și a fost fabricat până în 1991. Ulterior, fabrica a fost cumpărată de Opel.
Sursa: AGERPRES
Un album cu fotografii ocazionat de acest subiect poate fi văzut aici: http://nini.qsl.ro/yo3ccc/
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer