You are here

A 19-a editie a Hobby Radio Expo, Kazanlak Bulgaria 2010

Dupa lupte seculare, in sfarsit, in acest an am reusit sa ajung si eu pentru prima data la a 19-a editie a Hobby Radio Expo desfasurata in perioada 12-13 iunie in orasul Kazanlik din Bulgaria. Mai pe romaneste, aceasta intrunire se numeste talcioc la nivel national; de fapt, este singurul talcioc care are loc pe parcursul unui an clendaristic, in tara vecina. M-am hotarat in ultima clipa sa particip asa ca nu am avut nimic pregatit si aici, ma refer la cazare. La o discutie avuta cu un amic radioamator joi dimineata mi-am exprimat parerea de rau ca nu merg si eu, la care respectivul mi-a sugerat sa iau legatura cu prietenul nostru comun Florentin YO3FEW si poate iese ceva.

Imediat l-am contactat si in cateva vorbe am inteles ca renuntase la acesta idee pentru ca nu-si gasise un partener de drum. In momentul in care i-am spus pentru ce l-am sunat, imediat a raspuns pozitiv la propunerea mea de a face impreuna un echipaj pentru acesta expeditie, mai ales ca el a mai fost si anul trecut si a ramas cu amintiri placute. A doua zi, vineri, la ora 14 ne-am intalnit si am plecat cap compas catre orasul Giurgiu. Am trecut Podul Prieteniei Romano-Bulgare (eu asa stiu ca se numea) de peste Dunare si uite asa am ajuns in Bulgaria. Formalitatile au fost foarte subtiri de ambele parti ale frontierei. Cu ce-si mai aducea aminte Florentin de la excursia anterioara si cu ce-i mai spunea GPS-ul ne-am pus la drum. Dupa cateva ore de mers ne-a razbit foamea si am facut un mic popas de o pizza si o cafea. Am traversat muntii Balcani nu inainte de a ne opri sa facem cateva poze la un monument si la o cladire sub forma unei farfurii zburatoare construita de cei de dinainte de 1990, care se dorea sa fie un restaurant pe o creasta de munte si care acum este lasat in paragina. Cand soarele se pregatea sa apuna am ajuns si noi la destinatie. Aici, mai ceva ca la Surprize, Surprize, cineva a eliberat o camera si uite asa am gasit si noi unde sa ne cazam la doi pasi (a se citi cativa metri) de locul unde a doua zi urma sa se desfasoare evenimentul pentru care batusem atatia kilometri. Dupa formalitatile de la receptie ne-am dus in curtea interioara a hotelului unde i-am gasit la o bere rece pe Ely YO3AS, Vasile YO3APG, impreuna cu un grup de 3 buzoieni in frunte cu Ovidiu YO9XC. Dupa cazare, am facut o mica plimbare de seara pana la hotelul unde erau cazati cei din Buzau unde Ovidiu a onorat masa cu un vin bun de Naieni. A doua zi de dimineata, dupa micul dejun, am intrat in programul de vizitare al talciocului dar si al standurilor de la Icom, Kenwood, Acom, etc. Lume multa, produse din belsug, fotografii cat cuprinde. Dupa masa de pranz, Vasile YO3APG a venit cu o idee geniala de a vizita putin imprejurimile orsului Kazanlik, cam 27 Km. Primul popas l-am facut la o biserica ridicata de rusi in memoria eroilor cazuti la datorie in razboiul din 1877. Este vorba de un monument aflat sub protectia UNESCO. De cum am vazut o asemenea frumusete, am ramas mut de uimire si mi-au dat lacrimile. Am fotografiat-o din cat mai multe unghiuri posibile pentru a se putea observa cat mai multe detalii. Dupa cadourile cumparate pentru familie de la tarabele cu suveniruri din parcare, am continuat drumul pana la un ansamblu de mai multe monumente ridicate pe locul unde s-au dat mai multe batalii in 1877, insa nu inainte de a gusta traditionalul iaurt facut din lapte de bivolita. Ansamblul de monumente se afla sus in muntii unde peisajul si aerul curat te lasa fara cuvinte. Pe inserat ne-am retras la terasa din curtea interioara a hotelului unde am mancat si am stat la povesti pana tarziu in noapte. In dimineata urmatoare ne-am sculat, am luat masa de dimineata si cu parere de rau ca excursia s-a terminat, ne-am pus la drum catre casa. Pentru a mai profita un pic de faptul ca trebuia sa vedem cat mai multe locuri in unitatea de timp (Hi!), o portiune de drum am facut-o pe alt traseu fata de cel de la sosire, bineinteles dupa studiul unei harti si discutii cu ham-ii bulgari. A fost o experienta in urma careia am ramas cu amintiri placute si daca o sa mai am ocazia o sa o repet din nou si la anul. Mii de multumiri lui Florentin YO3FEW fara de care deplasarea nu ar fi avut loc.

Un album cu fotografii ocazionat de acest subiect poate fi vazut aici: