You are here

Orasul Suceava

La insistentele bunului meu prieten, Dl. Cocos Octavian, dar si datorita faptului ca anul acesta simpozionul nostru era organizat la Iasi, am luat hotararea ca inainte de simpozion sa petrec cateva zile la Suceava impreuna cu sotia, mai ales ca prin acest oras mai trecusem de trei ori cu trenul dar niciodata nu pusesem piciorul pe acest pamant.

Eu as fi vrut sa merg noaptea cu un vagon de dormit, sa ajung la Suceava odihnit, sa-mi las bagajul si sa beneficiez de tot timpul avut la dispozitie, dar pentru ca nu mi-am rezervat biletele cu cel putin o luna de zile mai inainte (asa cum fac de obicei), de data asta m-am dus cu numai o saptamana in avans si am avut surpriza sa nu gasesc bilete decat la un tren interregio; un fel de intercity. Nevoit de situatie, am luat biletele pe care le-am gasit si duminica 5 august 2012 la ora 14 am plecat din Gara de Nord din Bucuresti. Bineinteles ca mai inainte de a ma sui in tren am trecut pe la chioscurile de pe peron pentru a face aprovizionarea cu: bere la cutii, cafea, sucuri, bomboane, prajituri, ciocolata, utile unui drum de aproape 8 ore pana la Suceava. Din tren am cumparat si o revista de integrame cu care mi-am mai omorat timpul, in mai multe reprize. Dupa ora 21:30 am ajuns la Suceava, unde ma astepta Dl. Cocos cu un TAXI cu care am mers pana la destinatie, o garsoniera la parterul blocului unde locuia si dansul. De cum am coborat din tren am ramas impresionat de Gara Burdujeni Suceava si i-am spus D-lui Cocos ca trebuie sa vin intr-o zi sa o fotografiez, iar dansul mi-a atras atentia ca are si un Salon Oficial pe care nu trebuie sa-l ratez. Am ajuns la destinatie, ne-am debarasat de bagaje, iar printre altele Dl. Cocos mi-a spus: “Vezi masina asta de sub geamul tau? (era un Logan Diesel, albastru) Este al fetei mele, iar daca te incumeti sa te sui la volan avem cu ce sa ne deplasam cat stai aici. Are plinul facut, nu trebuie sa luam decat o rovinieta.” Bineinteles ca i-am spus ca ma sui la volan fara nicio problema mai ales ca sunt foarte bine acomodat cu acesta masina pentru ca am condus-o de foarte multe ori pe cea a unuia dintre gineri, care este tot un Logan, tot albastru, dar pe benzina. Si acum ca o gluma, imi aduc aminte cu mare placere de aceasta intamplare, eram la Simpozionul de la Drobeta Turnu Severin, vineri seara trebuia sa duc sotia “acasa” de la hotelul unde ne aflam (locuiam in alta parte, la alt hotel) si apoi sa ma intorc inapoi. Cand a auzit discutia, Cristi YO8CT mi-a intins cheile, tot de la un Logan, cu care sa duc sotia “acasa” (pana la hotel). Eu nu am vrut, el m-a luat pe sus si am fost nevoit sa nu-l refuz. Hi! Inca o data tin sa-i multumesc. Acum, intre noi fie spus, nu cred ca exista masina de serie la volanul careia sa nu ma pot sui dupa o experienta de 31 de ani in acest domeniu. Hi! Asa ca, conform planului a doua zi la ora 8:30 am plecat de acasa, ne-am oprit la prima benzinarie intalnita in drum de unde am cumparat o rovinieta si apoi ne-am pus la drum. Primul popas l-am facut in orasul Radauti (articolul si  pozele sunt puse pe site). Ajunsi aici, am parcat masina, am facut o plimbare pe jos prin oras, am facut fotografii si ne-am pus iar la drum, de data asta catre Manastirea Putna (articolul si pozele sunt puse pe site). Am vizitat  aceasta frumoasa manastire, am facut fotografii si am admirat peisajul atat la dus cat si la intors. Ne-am intors acasa, ne-am odihnit putin, apoi am dat o tura prin Piata Mica aflata in apropierea locului unde eram cazati, am vizitat o mica bisericuta din lemn amplasata intre blocuri, ne-am mai plimbat pe strazi iar seara am fost invitati la Dl. Cocos acasa; decat am urcat 6 etaje cu liftul. A doua zi (7 august) ne-am sculat de dimineata si am plecat iar la drum, de data asta catre Manastirea Voronet (articolul si pozele sunt puse pe site). Am vizitat manastirea, parcarea din fata manastirii unde erau foarte multe tarabe cu artizanat, am facut fotografii, dupa care ne-am dus la o pensiune sa luam masa de pranz si inapoi acasa. De-abia junsesem de vreo jumatate de ora cand mi-a sunat telefonul mobil; era Adrian YO8OW caruia ii spusesem mai de mult ca o sa vin la Suceava si pentru ca era singurul radioamator din oras pe care il cunosteam l-am rugat sa ma duca si pe mine ca sa vizitez Radioclubul de aici. M-a intrebat unde sunt, i-am spus ca intr-un bloc de pe B-dul George Enescu, i-am dat un punct de reper, a ajuns cam intr-un sfert de ora, m-a luat cu masina si am plecat catre Radioclubul C.S.T.A. – Suceava YO8KGA, din str. Avram Iancu nr. 1. Aici m-a dus sa vizitez toate incaperile, aparatura, locatia de concurs si antenele. De aici, am facut o plimbare de cateva minute prin Piata Mare (chiar in fata curtii in care este Radioclubul), dupa care Adrian m-a dus intr-o scurta vizita la Peco YO8TU la Pensiunea Casa Alba din localitatea Frasin (articolul si pozele sunt puse pe site).

Dupa ce am revenit la resedinta din Suceava m-am odihnit putin si iar am plecat (cu sotia) impreuna cu Dl. Cocos (cu sotia) si cu Loganul albastru, intr-o vizita la baiatul D-lui Cocos care locuieste in partea opusa a orasului.

La inapoiere acasa, am lasat masina in parcare si am mai dat o tura pe jos prin cartier. Miercuri de dimineata (8 august) am luat un autobuz din apropierea locului unde eram cazati si am mers pana la Gara Burdujeni Suceava pe care am fotografiat-o din cat mai multe unghiuri, inclusiv Salonul Oficial  (articolul si pozele sunt puse pe site). Dupa aceea am luat un autobuz care sa ne aduca cat mai aproape de casa, am coborat si am plecat la plimbare pe strazi, dupa cum se vede si in albumul cu fotografii. Am venit acasa, ne-am odihnit putin si iar am plecat cu sotia impreuna cu Dl. Cocos si evident cu Loganul albastru, intr-o vizita prin oras. Dupa plimbarea prin oras, ne-am intors acasa, am lasat masina in parcare si am facut ultima plimbare pe jos prin cartier pentru ca a doua zi de dimineata la ora 10 am luat un tren personal, iar dupa 2 ore si jumatate am ajuns la Iasi, dar asta este o alta poveste.

Un album cu fotografii ocazionat de acest subiect poate fi vazut aici: http://nini.qsl.ro/yo3ccc/Orasul%20Suceava/index.html